Koszyk
Regulamin sklepu internetowego Merch SII
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego pod adresem internetowym: https://merch.sii.org.pl (dalej „Sklep internetowy Merch SII”) oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (drogą elektroniczną poprzez serwis internetowy w którym prowadzona jest sprzedaż przez Sklep Merch SII).
- Sklep internetowy prowadzony jest przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych z siedzibą we Wrocławiu, adres siedziby: ul. Świt 79D, 52-225 Wrocław, wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000025801, posiadające numer NIP: 8942573958 oraz REGON: 932116787 (dalej SII).
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego Merch SII, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część umowy sprzedaży zawieranej poprzez Sklep internetowy Merch SII.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, jednakże niezbędna do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do utworzenia konta lub złożenia zamówienia.
- SII za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. DEFINICJE
- Cena – wyrażona w złotych polskich kwota brutto tytułem wynagrodzenia brutto w związku z przeniesieniem własności kupowanego Produktu na Klienta zgodnie z Umową sprzedaży. Cena nie uwzględnia kosztów Dostawy.
- Cennik Dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów Dostawy i ich kosztów znajdujące się pod adresem: https://merch.sii.org.pl/strona/1-warunki-dostawy
- Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu usługi wymieniona w Cenniku Dostaw.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym Merch SII, umożliwiający utworzenie przez Klienta Konta w Sklepie Internetowym Merch SII.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie internetowym Merch SII umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów poprzez Sklep internetowy Merch SII.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę poprzez Sklep internetowy Merch SII, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności gdy z treści tej czynności (w tym umowy), wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- Konto – konto Klienta w Sklepie internetowym Merch SII, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym SII.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu internetowego Merch SII, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie internetowym SII rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową., która korzysta ze Sklepu internetowego SII.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego Merch SII.
- Sklep internetowy Merch SII – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://merch.sii.org.pl.
- Sprzedawca – Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych z siedzibą we Wrocławiu, adres siedziby: ul. Świt 79D, 52-225 Wrocław, wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000025801, posiadające numer NIP: 8942573958 oraz REGON: 932116787.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (poprzez Sklep internetowy Merch SII), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego Merch SII. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3. DANE KONTAKTOWE SPRZEDAWCY
- Adres Sprzedawcy: ul. Świt 79D, 52-225 Wrocław.
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@sii.org.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 71 322 95 60,
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 97 1090 2398 0000 0001 1589 0623
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 8:30 do 15:30
§ 4. WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu internetowego SII, w tym przeglądania oferty oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet oraz systemem operacyjnym przynajmniej: Windows XP lub nowszym, Mac OS
- poprawnie skonfigurowana aktualna wersja przeglądarki internetowej typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Safari
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego Merch SII spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 5. INFORMACJE OGÓLNE
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podawane w Sklepie internetowym SII są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług – VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy zgodny z Cennikiem Dostaw, o którym Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Informacje o Produktach zamieszczone w Sklepie Internetowym SII stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§ 6. ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE INTERNETOWYM
- W celu założenia Konta w Sklepie internetowym SII, należy wypełnić Formularz rejestracji i podać w nim następujące dane:
- Imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- nr telefonu
- Założenie Konta w Sklepie internetowym Merch SII jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3 Regulaminu.
§ 7. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu internetowego (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się do Sklepu internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji w Sklepie internetowym;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
- Klient może składać zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego SII przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
- Po dokonaniu płatności za Produkt na adres poczty elektronicznej Klienta zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia wraz z jego podsumowaniem.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera wszelkie informacje wymagane przepisami, w szczególności ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów, ustawy z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- SII wykonuje czynności mające na celu zapewnienie dostępności Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności w razie jednoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Produkt przez wielu Klientów może się zdarzyć, że dany Produkt nie jest faktycznie dostępny. W takim przypadku, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, jeśli zapłata za Produkt została dokonana z góry, Sprzedawca zwróci Klientowi zapłaconą kwotę (lub jej części w przypadku realizacji Zamówienia w części) zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu e-mail, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie.
§ 8. PŁATNOŚCI
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- płatności elektroniczne: blik,
- płatność kartą płatniczą.
- Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronie Sklepu Internetowego w zakładce "Bezpieczne płatności".
- Płatności realizowane są za pośrednictwem systemu płatności obsługiwanego przez Autopay Spółka Akcyjna z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod nr: 0000320590, NIP: 5851351185, REGON: 19178156100000.
- Sprzedawca udostępnia Klientom odpowiedni formularz transakcji. Dane z formularza są automatycznie przekazywane do banku lub centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego za pośrednictwem systemu Autopay S.A.
- Klient, po zatwierdzeniu formularza transakcji w elektronicznym formularzu i wybraniu formy płatności za pośrednictwem systemu płatności Autopay S.A., jest automatycznie przekierowywany odpowiednio: w przypadku płatności dokonywanych przy użyciu karty płatniczej – na stronę internetową centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego; w przypadku płatności w drodze przelewu internetowego - na stronę internetową banku.
- W celu dokonania płatności Klient powinien potwierdzić dokonanie płatności na stronach internetowych banku lub centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego zgodnie z zasadami określonymi przez ten podmiot. W przypadku dokonywania jakichkolwiek zmian w formularzu płatności udostępnionym na tych stronach i automatycznie uzupełnionym przez system płatności Autopay S.A., płatność może nie zostać zrealizowana.
- W zależności od okoliczności lub aktualnych uwarunkowań biznesowych lub prawnych, w tym w zależności od umów zawieranych przez SII z podmiotami trzecimi, rodzaju transakcji lub wyboru Klienta, płatność może się odbyć w trybie przedpłaty lub za pobraniem.
- W zależności od okoliczności lub aktualnych uwarunkowań biznesowych lub prawnych, w tym zależnie od umów zawartych przez SII z podmiotami trzecimi, metody płatności i ich dostawcy mogą ulec zmianie.
- W przypadku anulowania całości lub części Zamówienia, zwrot płatności na rzecz Klienta następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia anulowania w całości lub odpowiedniej części Ceny.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył klient - chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Po zamówieniu Produktu za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klientowi doręczona zostanie faktura obejmująca przedmiot i kwotę złożonego zamówienia. Faktura zostanie doręczona Klientowi w formie elektronicznej na adres email wskazany w formularzu zamówienia, na co Klient wyraża zgodę poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.
§ 9. DOSTAWY
- Dostawa zamówień obejmuje terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Zamówień odbywa się na zasadach i warunkach, w tym cenowych, oznaczonych w Cenniku Dostaw zamieszczonym w zakładce „Warunki dostawy” (dostępnym pod adresem: https://merch.sii.org.pl/strona/1-warunki-dostawy)
- Jeżeli przedmiotem Zamówienia jest Produkt w postaci treści cyfrowej, w zależności od charakteru Produktu, zostanie on zapisany lub udostępniony na Koncie Klienta, lub wysłany drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia bądź też ściągnięty bezpośrednio przez przeglądarkę internetową Klienta.
§ 10 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Realizacja Zamówienia przez Sprzedawcę ma miejsce w terminach wskazanych w Formularzu zamówienia w jego podsumowaniu, z zastrzeżeniem, że dostarczenie Produktów lub świadczenie usług objętych złożonym Zamówieniem rozpocznie się po ich opłaceniu przez Klienta.
- W przypadku wyboru przez Klienta: płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 4 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Zamówiony przez Klienta Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 6 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Jeżeli przedmiotem Zamówienia jest Produkt w postaci treści cyfrowej, w zależności od charakteru Produktu, zostanie on zapisany lub udostępniony na Koncie Klienta, lub wysłany drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia bądź też ściągnięty bezpośrednio przez przeglądarkę internetową Klienta.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
§ 11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 (dodatkowe koszty Dostawy), 34 ust. 2 (bezpośrednie koszty zwrotu Produktu) i art. 35 (obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od Umowy) ustawy z dnia 20 maja 2014 r. o Prawach konsumenta, z zastrzeżeniem ust. 8 niniejszego paragrafu.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej i doręczone Sprzedawcy na adres: ul. Świt 79D, 52-225 Wrocław lub drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości z adresu poczty e-mail Klienta podanego w Formularzu Zamówienia na adres e-mail Sprzedawcy biuro@sii.org.pl Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ust. 1 powyżej, Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do następujących Umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§ 12. WARUNKI REKLAMACJI
- Wobec Klientów będących Konsumentami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Produktów będących rzeczą ruchomą z umową na zasadach określonych w art. 43a - 43g ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta, a Produktu będącego treścią cyfrową na zasadach określonych w art. 43k-42o ustawy o Prawach konsumenta. Wobec pozostałych Klientów Sprzedawca odpowiada za wady Towaru (rękojmia) na zasadach określonych w art. 556 - 576 Kodeksu cywilnego. Niezależnie od powyższego Sprzedawca ponosi wobec wszystkich swoich Klientów ogólną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Produkt będący rzeczą ruchomą jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy (usunięcia wady) lub wymiany, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo może odstąpić od umowy – na zasadach i warunkach określonych szczegółowo w przepisach art. 43a – 43g ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (w odniesieniu do Klientów będących Konsumentami) albo w przepisach art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego (w odniesieniu do pozostałych Klientów). Powołane przepisy określają również, w jakich okolicznościach takie uprawnienia Klientowi nie przysługują oraz kiedy Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową albo dokonać tego w inny sposób niż wybrany przez Klienta.
- Reklamację można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Sprzedawcy (adres: ul. Świt 79D, 52-225 Wrocław) lub drogą elektroniczną wysyłając na adres e-mail: biuro@sii.org.pl
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekaże zgłaszającemu ją Klientowi w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, jeżeli zgłaszający reklamację wyrazi zgodę na taką formę komunikacji. W przypadku, gdy reklamacja została złożona drogą elektroniczną, Sprzedawca rozpatrzenie reklamacji może wysłać na adres poczty email, z którego została wysłana reklamacja, chyba że zgłaszający wskazał inny adres email do korespondencji w sprawie reklamacji.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, osoba ją zgłaszająca powinna dostarczyć opis reklamacji wraz ze wskazaniem adresu do korespondencji lub adresu poczty elektronicznej, na który ma mu zostać wysłane rozpatrzenie reklamacji. Ponadto, reklamacja musi zawierać imię i nazwisko zgłaszającego.
- Przy składaniu reklamacji zalecane jest (a w odniesieniu do Klienta niebędącego Konsumentem – wymagane jest) dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem bez załączonego dokumentu sprzedaży nie będą rozpatrywane.
- W celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących reklamacji, Sprzedawca może kontaktować się z Klientem za pośrednictwem podanego przez Klienta sposobu komunikacji.
- Klient udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkt na swój koszt.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania przez Klienta z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
- W procedurze reklamacji Sprzedawca nie przewiduje możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu.
§ 13. PRAWA AUTORSKIE
- Wszelkie treści, usługi, towary, prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy oraz jego domeny, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do wzorców, formularzy, logotypów, funkcjonalności oraz zdjęć zamieszczanych na stronie https://merch.sii.org.pl lub jego podwykonawców podlegają szczególnej ochronie prawnej, m.in. w oparciu o przepisy Prawa Autorskiego.
- Wykorzystywanie wyżej wspomnianych treści przez Klienta oraz użytkowników Sklepu Internetowego jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody SII udzielonej w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
§ 14. DANE OSOBOWE
- Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), administratorem osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych z siedzibą we Wrocławiu, posiadające numer KRS: 0000025801, NIP: 8942573958 i REGON: 932116787., ul. Świt 79D 52-225 Wrocław, tel. 71 332 95 60, e-mail. biuro@sii.org.pl. Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
- Kontakt w sprawie ochrony danych: tel. 71 332 95 60, e-mail. biuro@sii.org.pl.
- Dane osobowe Klientów będą wykorzystywane w następujących celach:
- zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „wykonanie umowy”;
- wykonywania ciążących na Sprzedawcy obowiązków prawnych, np. prowadzenia ksiąg rachunkowych, wystawiania i przechowywania faktur VAT, czy udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;
- dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie usprawiedliwiony interes”;
- marketingu usług własnych w trakcie trwania umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 li. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
- marketingowych, w przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”.
- Sprzedawca będzie przetwarzać następujące dane Klientów: nazwisko i imiona, adres poczty elektronicznej i numer telefonu.
- Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio: czas niezbędny do realizacji umowy, czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane, np. przepisy podatkowe (nie dłużej niż 6 lat od zakończenia umowy); czas, po którym przedawnia się roszczenia wynikające z umowy (6 lat od zakończenia umowy); czas do momentu wycofania zgody (gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda).
- Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do Państw trzecich.
- Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane Uczestnika mogą być przekazywane – oprócz osobom upoważnionym przez Sprzedawcę – innym podmiotom, w tym: podmiotom przetwarzającym je w jego imieniu, np. biurom księgowym, dostawcom usług technicznych, w tym usług IT, bankom.
- Klient może złożyć do Sprzedawcy wniosek o:
- dostęp do danych osobowych (informację o przetwarzanych danych osobowych oraz kopię danych);
- sprostowanie danych, gdy są one nieprawidłowe;
- przeniesienie danych w przypadkach określonych w RODO;
- usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych.
- Udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych może być wycofana w każdym czasie.
- Klient zawiera umowę osobiście. Dane osobowe Klientów nie będą udostępniane podmiotom trzecim, z zastrzeżeniem § 14 ust. 7 Regulaminu.
§ 15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie, o czym poinformuje Klientów z 14 dniowym wyprzedzeniem.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 10 czerwca 2025 r.
Załącznik nr 1: Formularz odstąpienia od umowy